2006-05-14

Come on and leave it all behind.

För när jag känner klumpen växa precis sådär
och jag menar exakt som
du
fick göra mitt hjärta kan jag inte längre
låtsas
vara den starka. Jag låter hinnan spricka
och vattnet svämmar över och jag ångrar
att jag inte visste bättre redan då.

Jag vaknar en natt tusen år senare och
berättar för dig att de fantasier jag
har är nakna och
du
erkänner att de tränger igenom dina murar.
Jag ler och skryter nästan känslolöst
om mina erövringar av ditt hjärta till alla
utom dig.

Jag vet att inget jag säger är logik
men se orden och inte meningarna, kom inte
och påstå att ni tänker så andra förstår.
Min röst är stark och inte bara den, och alla rörelser,
alla skeenden i mitt liv kan höras om
du
bara låter dem.

Så många små ord jag kan säga vet jag
inte ens om
du
kan ta in. Det blir svårt att hålla fast
känslor som inte längre märks,
fastän ditt liv fortfarande kämpar för att
kväva mig.

12 kommentarer:

Jocke sa...

Jag vill kommentera nåt bra här, skriva något smart och genomtänkt. Berömma dig för din råa och träffsäkra beskrivning av kärlek och livet.
Men jag kommer inte på nåt.

Hannah sa...

Tack Jocke.
Du gjorde min dag.

Jocke sa...

Varsågod. Jag ska försöka sätta nåt bra i ord vid tillfälle.

Hannah sa...

Jag är bara så fruktansvärt glad att någon läser det alls. :)

Jocke sa...

Fler än du tror läser säkert :) Du får väl kolla din besöksräknare på bloggtoppen.se
Sluta inte skriv bara.

Hannah sa...

Där gav du mig en idé. Jag har inte ens tänkt på bloggtoppen. :D
Skriva kommer jag aldrig sluta med, jag lovar.

Jocke sa...

Haha, och här trodde jag att den enda anledningen till att vara med på bt var att se hur poppis man är ;)
Nä, bra.
Var och när kan man få tag på boken förresten?

Hannah sa...

Men haha. Jag har bara den länken för att inte vara sämre än alla andra. :/ :D

Boken har jag inte ens skickat in än. Jag får liksom inte tummen ur. Men den kommer väl förhoppningsvis.

Jocke sa...

Haha, ja jo. Alla bloggare värda namnet måste ju vara bt:are ;)
Hm okej. Det vore spännande att läsa den, så...

Hannah sa...

Jag lovar att du ska få ett signerat exemplar sen när den kommer ut. ;)

Jocke sa...

Hehe, great ;D

Anonym sa...

Looking for information and found it at this great site... » »