2007-09-05

Sen kommer jag bjuda in alla till mig på julafton. Eller varför inte, egentligen? Det vore väl en bra idé?

Jag läste det här och blev tårögd. Kom att tänka på runt jul, när man i affären kan köpa portionsförpackningar av färdiglagad julmat. Och så ser man små tanter och farbröder och hemlösa köpa såna där portioner, och jag får så ont i hjärtat. Så går de hem och sätter sig och kollar på Kalle Anka och äter sin mat. De har köpt en julklapp till sig själva också som de får öppna på julaftons morgon. Och nu är det kört, nu har jag börjat grina. Jävla orättvisor överallt!

1 kommentar:

Anonym sa...

För några jular sen lagade jag och min punkkille jättemycket julmat, som vi lade i lådor och gick och delade ut till hemlösa. Det fick oss att må lite bättre. Du kanske kan pröva. :) Puss